Na Oš Stari trg ob Kolpi smo se v šolskem letu 2013/14 vključili v projekt Etika in vrednote. Na podlagi opravljene ankete (izvaja Inštitut za etiko in vrednote) smo si zastavili dolgoročne cilje
1) Izboljšati področja:
- Humanost – ljubezen, svoboda, strpnost, dobrota, optimizem, človeško dostojanstvo,
- Integriteta - poštenost, pogum, vztrajnost, vitalnost, odgovornost,
- Univerzalizem – mir, enakost, kulturni pluralizem, spoštovanje drugačnosti, skromnost, odpuščanje,
- Delo, ustvarjalnost – radovednost, kritično mišljenje, delovna etika, participacija, odgovornost,
- Znanje in modrost – resnica, razumnost, odgovornost, ljubezen do učenja in znanja.
2) Doseči ravnovesje med vsemi vrednotami.
3) Popolna uveljavitev vseh vrednot (»Polno oko«).
V šolskem letu 2015/16 se bomo posvetili naslednjim modulom: Pravičnost (Vrednote: spoštovanje prava, nepristranost, človekove pravice, enakopravnost, varnost, človekove pravice), Tradicija (Vrednote: tradicija, starši in družina, domovina, marljivost, olika) ter Delo in ustvarjalnost (Vrednote: radovednost, kritično mišljenje, odločnost, delovna etika, odgovornost, skrb za okolje). Moduli trajajo po 10 tednov s približno tedenskim premorom med njimi. Trudili se bomo, da bo v projekt vključenih čim več učencev in otrok, staršev in zaposlenih. Želimo si tudi sodelovanja z lokalnim okoljem. .
Varuhinja etike in vrednot na OŠ Stari trg ob Kolpi: Mateja Oberstar
Kratkoročni cilji v šolskem letu 2014/15 so vezani na izvajanje modulov, ki jih je določil Inštitut za etiko in vrednote: ŽIVLJENJE, NARAVA, ZDRAVJE (22.9. – 5.12.), KULTURA (15.12. – 13.3.) in UNIVERZALIZEM (23.3. – 5.6.). Z različnimi aktivnostmi in natečaji za otroke, učence, zaposlene ter starše bomo gradili vrednte iz posameznih sklopov. Veseli bomo sodelovanja vseh, ki so kakor koli povezani s šolo.
Inštitut za etiko in vrednote je v septembru in oktobru 2014 ponovno izvedel anketo med starši, učenci, otroci in zaposlenimi ter posredoval rezultate, ki so primerljivi z lanskimi in nam bodo v pomoč pri evalvaciji dela in postavljanju ciljev za prihajajoča leta.